13 grudnia 2008

Pracowita sobota...

Udało się! Włożyłam zdjęcie, które nijak się ma do dzisiaj, do pracowitego dnia. Sobota. Wysprzątałam cały dół, tylko na tyle starczyło mi pary.

Dzień zaczął się mgliście, było biało a mgła przytłumiała biel, zabrała mi moją górę, ograniczając widoczność do zaledwie kilku metrów. Koło południa, na chwilę zaledwie, wyjrzało słońce, zrobiło się jasno a psy wesoło bawiły się na podwórku. Felek dumnie nosił swoją kość, Nuka szukała czegoś pod śniegiem.
A wieczorem zerwała się wichura. Zabrała śnieg.

Moje wysiłki, by utrzymać choć przez chwilę czystą podłogę idą na marne; niech no policzę: 24 łapy kocie i 8 psich... wystarczy, by w 10 sekund zadeptać ganek, hol, kuchnię i salon, o parapetach nie wspominając.
Zmęczyły mnie te porządki. A przecież lubię, gdy po pracach domowych zasiadam w fotelu i patrzę, z przyjemnością na efekty swojego sprzątania... No i jeszcze ten gar pysznej sałatki jarzynowej, którą lubię robić. I jeść.

Kontynuując niespójność dzisiejszego zapisu będzie jeszcze wiersz, jak zdjęcie, z zupełnie innej bajki.

A może to wciąż ta sama bajka?
Bajka o mnie, w trzech postaciach:
Baszka - Malaszka,
Baszka - Sprzątaszka
i Baszka - Słowaszka,
każda prawdziwa, każda.

* * *
Jestem rozbitkiem
na bezludnej wyspie
Twojego serca

Zapomniałam już
jak brzmi
pocałunek

Opowiem Ci dzisiaj
jak okręty moich pragnień
rozbijają się
o skały Twojego snu

Nic nie słychać

Widać tylko
coraz szerzej
rozchodzące się
kręgi miłości...

Telefon milczy. Outlook ani drgnie. Dziwnie samotnie mi dzisiaj...

4 komentarze:

  1. na pociechę mnóstwo buźków, a poza tym zapraszam do krainy marzeń

    OdpowiedzUsuń
  2. wiersz ... Baszka... sedno... pozdrawiam serdecznie
    judyta

    OdpowiedzUsuń
  3. Kraina marzeń...? To pewnie bardzo daleko stąd... No, i jak tam trafić, gdy proza życia wali po głowie BRAKIEM, prawie wszystkiego... Prawie, bo mam jeszcze siebie i przyjaciół :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Piękne rysunek, sam chciałbym malować takie duże obrazy; na razie tylko umiem małe pocztówki! www.african4.pinger.pl
    Salve...

    OdpowiedzUsuń